Training: Los conflicten op en voorkom deze met doelgerichte communicatie
In samenwerken vormt communicatie een belangrijke succesfactor. Is de onderlinge communicatie goed, dan kunnen organisaties alles bereiken wat ze maar willen. Miscommunicatie kan daarentegen veel kapotmaken en onderling tot conflicten leiden. Conflicten die zich vaker zullen herhalen zolang de communicatie niet structureel verbetert.
Doel van de training
De training is bedoeld om de deelnemers bewust te maken van hun manier van communiceren, en wat dit met anderen doet. Aan de hand hiervan leren de deelnemers hun wijze van communicatie zo aan te passen, dat doelen sneller worden bereikt.
Inhoud
In deze training kijken we naar wat succesvolle communicatie nu precies inhoudt. Hoe doe je het? En wat doe je liever niet? We luisteren hoe de deelnemers communiceren en houden hen een spiegel voor. Zo worden zij zich meer bewust van hoe zij op anderen overkomen.
Voor wie is de training bedoeld?
De training is bedoeld voor medewerkers en teams die duidelijker willen leren communiceren om zo sneller hun doelen te bereiken.
Opbrengsten aan het einde van de training:
- zijn de deelnemers zich ervan bewust hoe conflicten ontstaan en hoe eenvoudig deze kunnen worden opgelost of zelfs voorkomen.
- beschikken de deelnemers over handvatten waarmee ze hun communicatie en gedrag duurzaam en doelgericht kunnen aanpassen.
Duur van de training
Deze training bestaat uit twee aaneengesloten dagdelen van elk 3,5 uur. In de ochtend wordt op een inspirerende en interactieve manier aandacht besteed aan de theorie. Na een smakelijke lunch volgt in de middag een activiteit (optioneel, meerdere mogelijkheden) en kunnen de teamleden het geleerde direct in de praktijk brengen.
Alle trainingen
Ondernemingsraad trainingen
Als OR heb je een belangrijke taak: de belangen behartigen van de medewerkers en organisatie. Om die taak zo goed mogelijk te kunnen uitvoeren, zijn specifieke kennis en competenties nodig. Die helpen we je te verkrijgen en (door)ontwikkelen. Wij zorgen voor interessante, praktijkgerichte trainingen.
Diversiteit en inclusie op de werkvloer
Ieder mens is uniek. Dus is het heel normaal is dat we allemaal anders denken en andere oplossingen verzinnen. Wat een kans! Want dat betekent dat meerdere hersenen samen méér potentie hebben. Eén van de voorwaarden om dat potentieel te kunnen benutten, is dat een ieder zijn of haar mening kan uiten.
Authentiek leiderschap met daadkracht
Soms past de manier waarop wij doelen willen bereiken niet (meer) bij onze manier van zijn en bij onze levensvisie. Dat kost veel energie en kan zelfs leiden tot wantrouwen bij collega’s. Echte authentieke leiders zijn daarentegen de beste inspiratoren die een bedrijf zich kan wensen.
Doelgericht communiceren
In samenwerken vormt communicatie een belangrijke succesfactor. Is de onderlinge communicatie goed, dan kunnen organisaties alles bereiken wat ze maar willen. Miscommunicatie kan daarentegen veel kapotmaken en onderling tot conflicten leiden. Conflicten die zich vaker zullen herhalen zolang de communicatie niet structureel verbetert.
‘Yes, een klant!’-dag
Hoe blij zijn jouw medewerkers met een klant? En hoe blij zijn je klanten met jouw medewerkers? Tijdens de ‘Yes, een klant!’-dag zorgen we dat jouw medewerkers staan te springen bij het zien/horen van een klant en dat jouw klanten dat volop ervaren. Gun jij jouw team het ‘Yes, een klant!’-gevoel en jouw klanten een optimale klantbeleving?
Sterke Teams – Het nieuwe samenwerken 3.0
Als sterk team, samen richting succes. Dat is wat je wilt als onderneming. Maar hoe houd je de motivatie hoog als een deel van de medewerkers op afstand werkt? En online vergaderen (mogelijk) de nieuwe norm wordt? Wat maakt dat medewerkers zich ook in uitdagende tijden gehoord, gewaardeerd en verbonden blijven voelen?
"Aangenaam: ik ben Daniela Verwilligen en neem je graag mee in de wereld van Zeeland Retreats..."